The Blair Witch Project sonrasında gelen sahte belgesel ve el kamerası çekimi filmler korku sinemasında o kadar büyük bir pazar oluşturdu ki dünyanın her yerinden bu furyayı takip eden yapımlar gelmeye başladı. Çekimleri el kamerasıyla yapılan Uruguay filmi La Casa Muda da bu yöndeki çalışmalara eklenen son halkalardan bir tanesi. Ancak, özellikle dildaş ülkesi İspanya’nın ses getiren korku filmleri [Rec] ve El Orfanato’dan beslendiği gözlenen filmi benzerlerinden ayıran önemli bir teknik detay var: Kesintisiz tek bir çekimden oluşan uzun metrajlı ilk korku filmi olması. İlk olarak, La Casa Muda’nın 1940’lı yıllarda Uruguay’da yaşanmış ve davası delil yetersizliği nedeniyle kapatılmış gerçek bir olaya dayanan hikayesinden bahsedelim dilerseniz. Kasabanın dışındaki ıssız bir arazide yer alan evini satılığa çıkarmaya karar veren Nestor evi temizletmek için eski dostu Wilson ve kızı Laura’yı buraya getirir. Temizliğe erkenden başlayabilmek için eve akşamdan gelen baba-kız, elektriğin bile olmadığı eski evi kabaca gözden geçirip ertesi gün için temizlik planları yaptıktan sonra uyumak üzere köşelerine çekilirler. Lakin Laura, Nestor’un onları çıkmamaları için özellikle uyardığı üst kattan gelen tuhaf sesler duymaya başlayınca o gecenin sabahına kadar nihayetlenecek olan dehşet verici olaylar da başlangıcını yapmış olur. El kamerası tercihi ve karanlık atmosferiyle özellikle [Rec] filmini anımsatan La Casa Muda gerilim açısından gerçekten de bu filmi aratmıyor. Gerilimi sağlarken filmin elindeki en büyük kozsa, Laura ve babasına dehşet saçan tehlikenin nereden geldiğine yönelik belirsizliğin filmin yarısına kadar özenle korunması oluyor. Bu süreçte saldırıların kaynağının eve çöreklenmiş doğaüstü güçler tarafından mı yoksa üst kata gizlenmiş azılı bir sapık tarafından mı gerçekleştirildiğini kestirememek, karanlığa karşı Laura’nın el fenerinden fazlasına sahip olmadığımız evi olabilecek en ürkütücü mekanlardan biri haline getiriyor. Yarı süresine kadar sakladığı gizemin ikinci yarısını ise çelişkilerle ören film tehlikenin boyutunu hem küçük bir kız hayaletiyle, hem de evin içinde gezinen bir adam siluetiyle çeşitlendirirken bilinmezlikleri içinden çıkması daha zor bir noktaya vardırıyor. Laura’nın kendini evden dışarı atıp ay ışığının aydınlattığı ormanda yaşadıkları tüylerinizi iyiden iyiye ürpertirken, artık zirve noktasına ulaşan gelirim ne yazık ki bu bölümden itibaren düşüşe geçiyor.
Julianna Rose Mauriello, Adam Trese, Elizabeth Olsen, Haley Murphy, Julia Taylor Ross, Eric Sheffer Stevens,
Senaryo:
Gustavo Hernández, Laura Lau,
Bu Site Tamamen Fake(sahte) amaçlı açılmıştır :) Herkes nasıl ders geçmek için çalışma notu arayışına girip derste not tutup,defter kitap herşeye çalışıyorsa sizlerde çalışacaksınız beleşe ders geçmek yok :)
PARAZİTLERE HAYIR !! :)
PARAZİTLERE HAYIR !! :)
20 Şubat 2012 Pazartesi
Astsubay myo mülakatları sitesine hoşgeldiniz, Kara astsubay balıkesir , jandarma astsubay ankara , deniz astsubay yalova gölcük , hava astsubay izmir gaziemir, okulları başvuru, astsubay myo başvuru ve asil yedek listesi. listelerden adınıza bakıp kazanıp kazanmadıgınıza bakabilirsiniz
0 yorum:
Yorum Gönder
Lütfen Yorum Bırakınız Yorumlarınız Bizim İçin Önemlidir YORUM YAPMAK İÇİN YORUMLAMA BİÇİMİNDEN ADI/URL Seçerek Adınızı Yazıp URL Kısmını Boş bırakarak Yorum Yapınız..