Bu Site Tamamen Fake(sahte) amaçlı açılmıştır :) Herkes nasıl ders geçmek için çalışma notu arayışına girip derste not tutup,defter kitap herşeye çalışıyorsa sizlerde çalışacaksınız beleşe ders geçmek yok :)
PARAZİTLERE HAYIR !! :)

3 Ağustos 2010 Salı

Kara Astsubay 2011 Mülakat ayrıntılarıyla hava deniz

31 temmuz 2010 tarihinde saat 06:45 gibi nizamiyenin önünde sıraya girdim. Önümde 600'ya yakın aday vardı. 4 saat nizamiyeye girmek için sıra bekledik. Tabi sıra beklerken diğer sıradaki arkadaşlarla muhabbet edip zamanı bi şekilde geçirdik. Daha sonra x-ray cihazından geçip, üstümüz arandıktan sonra nihayetinde askeriyenin içine girmiş olduk. Sonra yine bi bekleme sürecine girdik. Ön kayıt yaptırdıktan sonra 25-30 kişilik dolmuşlarla bizi asıl kayıt binasına götürdüler. 2 saatte burada bekledikten sonra evrakları sıralayıp, bilgisayara kaydettirmek için sıraya girdik. Burada da en az 1 saat bekledik tabi. Neyse. bizi bir gruba atadılar. Gruplar 40 kişilik oluyor. Sıradaki arkadaşlarımla sürekli beraber hareket ettiğimiz için aynı grupta olduk haliyle. Daha sonra birde grup içinde sıra numarası veriyorlar. Ben 38.ydim. Sıraya geçtik. Başımıza bi bayan teymen verdiler. Aşşağıda psikojik teste girdik.

Önce bir kağıt verdiler. gittiğin dershanler, okuduğun dergi ve gazeteler, babanızın ve annenizin görevleri, görev yerleri, mezun olduğu okullar vs arkalı önlü yaklaşık 20 soru var. (yalan birşey yazarsanız hakkınızda işlem başlatıyorlar). Daha sonra 158 soruluk bi kitapçık verdiler. Belli bir süre içerisinde bunları "yanlış, biraz yanlış, biraz doğru ve doğru" seçenekleri ile doldurduk, sürekli birbiriyle çelişen sorular var. Bunlara dikkat edin. Cevapları bir optik forma işaretledik. Bu işlemde yaklaşık 2 saat sürdü.

Daha sonra dışarıda 2şerli sıra olup ön sağlığa gittik. kapalı spor salonunda Sadece iç çamaşırımız kalacak şekilde soyunduk. ve sıra no'muza göre sıralandık. Önce dişlerimize baktılar. Tansiyon, Boy-kilo ölçümü yapıldı. Daha sonra renk körlüğünü tespit etmek için rengarek minik yuvarlaklar içindeki sayıları okuttular. Renk körü olmayan birisi rahatlıkla okuyabiliyor. Vücudumuzu incelediler, Ayaklarımıza baktılar. Ve bizim grubumuzdan tam 10 kişi bu aşamada elendi. Bizdense spor kıyafetlerimizi giymemiz istendi. Elenen arkadaşlarla vedalaştık. Sonuçta beraber saatler geçirmiştik.

Sporda önce durarak atlama yapıldı. Sıra no'muza göre atladık. 190 cm'i 2 denemede atlayamayanlar kenara çekildi. Herkes atladıktan sonra bi şans daha verildi, Onlarda atladılar. Burada elenen olmuyor.Grupta sanırım en iyi ben (230 cm) atladım. Sonra yan tarafa yani mekiğe geçtik. Mekikte 2şerli grublara ayrılıp mekik çektik. bi taraf karşısındakinin dizinden tutup, kaç mekik çektiğini sesli bir şekilde saydı. Genelde herkes fazla saydı. Bende arkadaşımınkini fazla söyledim. Sonra ben 48 çektim ve karşımdaki arkadaşa neyse onu söyle dedim.

Sonra Basket topu attık. 2 şansınız var. Atamayanlara 0 yazılıyor. İtiraz edebiliyorsun. Burada 0 alan bir kaç kişi oldu. Ben 2. denememde yaklaşık 16m attım sanırım. Kaç m attığını söylemiyorlar.

Barfiks'tede 4 yaptım. Ve sıra geldi koşuya. Grubu onarlı gruplara bölüp koşturuyorlar. Asfalt bir zeminde ve güneş tam tepedeyken koştuk. Burada elenenler oldu tabi ki. 400 m kolay bir koşu değil. 1 saniyeyi bile affetmiyorlar. Ben 3. Bitirdim. Saniyeyi sana söylemiyorlar ama 70 saniyenin altında koştuğuma eminim. (Deneme koşularında 76 sn koşuyordum hep )

Koşuda 5-6 kişi elendi. ve yine uzun bir beklemenin ardından (hava kararınca) Sözlü mülakata geçtik. Burası dananın kuyruğunun koptuğu yer. Ve benimde Kısa süren astsubay aday adaylığımında bittiği yer diyebiliriz. İsmi okunan kişiler bekleme salonundan alınıp, yukarı çıkarıyorlar. üstüne sayı yazan odaların önünde bekletiyorlar. 1 saat bekledikten sonra ismim tekrar zikredildi ve odaya girdim.

5 tane komutan seni buyur ediyorlar. Bana önce aileni tanıt dedi ve bende başladım tanıtmaya, Okuduğum kitapları ve bunların içeriği hakkında konuştuk. Çok fazla heyecan yapmadım ve gür bi sesle konuştum. Güzel konuştuğumu, güzel cevaplar verdiğimi söyledi. Teşekkür ettim. Daha sonra Tarihi sevip sevmediğimi sordu. ve nedense hiç düşünmeden seviyorum dedim. Dünya üzerinde yaşamış Türk devletlerini sordu Türkiye, Azerbaycan, Türkmenistan vs saydım ve bu kadar hatırlıyorum dedim. Diğer komutan sence kaç tane Türk Devleti vardır dedi. 5 tane felandır herhalde dedim. peki Cumhurbaşkanının forsunda 16 tane yıldız vardır. Neden 16'dır dedi. Bilmiyorum dedim. Sence nedendir dedi. Tarihte kazandığımız savaş sayısı olabilir dedim. Hiçbirşey demedi. Buraya kadar geçme şansım vardı ama beni asıl bitiren yer geldi...

Atatürk'ün inkilaplarını sayar mısın dedi. Başladım Halkçılık, Laiklik vs saydım. Peki ilkeleri sayar mısın dedi. Özür dilerim yanlış oldu dedim. İnkilaplar nelerdir peki dedi diğer komutan. Şapka devrimi, Saltanıtın kaldırılması, Türk alfabesi felan saydım. Neyse bu da böyle bitti. Sonra Aşşağıdan 'red' edildiğimi öğrendim. İtiraz edip etmeyeceğimi sordu. İtiraz edersem DAha uzun sürecek ve daha zorlu bir mülakata gireceğimi söyledi komutan.Daha fazla strese dayanamayıp itiraz etmiyorum diye dilekçeyi imzaladım. Dosyalarımı aldım ve astsubaylık maceramı burada noktaladım.

Coğrafi bölgeleri sayamayan adamların sözlü mülakatı geçtiğini gördüm arkadaşlar. Eğer ben inkilapları say dediğinde bi anlık dikkatsizlik sonucu ilkerleri saymayıp, Hatırlamıyorum deseydim şimdi geçmiştim. Laikliğin tanımını yapamayan adamı bile geçirmişler. Önemli olan bilgi değil, Önemli olan komutanın ağzından çıkanı adam gibi dinlemek. Bu sene 1200 kişinin alınacağa okula 39.000 kişi başvurmuş. Bunu orada ki komutan dedi. Ve gözünün yaşına bakmadan çatır çutur eliyorlar.Bir başka 35 kişilik bir gruptan sözlüyü geçen kimse olmamış.

16 yorum:

Adsız dedi ki...

2009-2010 eğitim öğretim yılı içerisinde lise den mezun durumdayım.YGS-lys sınavlarına girdim.2010-2011 Astsubaylık meslek yüksek okuluna başvurabilirmiyim?

Adsız dedi ki...

evet gırersın

Adsız dedi ki...

DENİZ ASTSUBAY MESLEK YÜKSE OKULU MÜLAKATLARI HAKKINDA DA BÖYLE BİLGİ VEREBİLİRMİSİNİZ NE SORUOLAR SÖZLÜ MÜLAKATDA

Adsız dedi ki...

Arkadaşım Çok güzel bir anı olmuş senin için. inş. bu sene ben kazanacağım.senin gibi sözlü mülakattan kalmazsam eğer :-)

Adsız dedi ki...

lan ben sporda birinci oldum 13 barfisk 60 tane mekik top atmada kaç metre attığımı hatırlamıyorum uzun atlamada da benden daha ileri atlayan yoktu koşuda baya bi hızlıydım 1. oldum fark attım 60sn nin aldındadır.ben zaten futbol ve basketbol oynadığım için sporda sıkı yaşamadım.. ama gel gelelim ki sözlü mülakatta en ufak heyecanda af etmiyorlar bende küçük bi heyecan yaptım ve üzerime yüklendiler eğer rahat olup da heyacan yapmazsanız üzerinize gelmezler kendinizi iyi tanıtın rahat olun... tabi ben 2010 kara mülakatlarından bahsediyorum... deniz ve kara tutmamıştı... ama bu yıl hepsi tuttu sporda iyi olurum tekrar ve havaya girerim diye ümit ediyorum ama herleyin hayırlısını isteyelim allahtan...

Yasir DENİZ dedi ki...

haklısın kardeşim ama orda cevaplardan cok dedıqın qbı diksüyona bakılıyor. muhım olan verdıqın cevaptan zıyade acıklayıcı ve duraksız konusmak ve sunu unutmayın arkadaslar komısyona ılk once kendınızı nasıl tanıtırsanız o sekılde devam eder konusmanız gırınce tekmıl verın faydasını cok fazla goreceksınız abı tavsıyesı..

Asts.kdm.bçvş. Yasir Deniz Konya Hava Kuvvetleri Komutanlığı Bölge Destek Karargahı 1.Tümen 4.Bölük Komutanı

Adsız dedi ki...

bnde dün elendim bu sözlü mülakattan adam siz daha kapıdan girerken tipine ve fiziğine bakıyo istersen bütün soruları bil ve heycan yapma beğenmezse hoşuna gitmezse elenirsiniz çok zor mülakattan geçmek nasip işi bazı komisyonlar kolay oluyo ve kolay sorular soruyo bazıları çok sıkı oluyo şans tabi hangisi denk gelirse :S

Adsız dedi ki...

s.a arkadaşlar bedeni sınavlara gittiğimizde penise ve arkaya bakıyormuşlar doğru mu acaba?

gökhan dedi ki...

bende bupün girdim.En son gün 29 temmuz.Bizim grup 60 kişi idi ve sadece ön sağlıkta benimde içinde olduğum 40 kişi elendik.öyle şeylerden elediler ki arkadaşları konuşurken gülmekten kırıldık.

^^komando^^ dedi ki...

arkadaşlar benim kolumda tam bileğin yanında 4 tane 3 cm lik kesik var sağlık muayenesinde sorun olurmu geçebilirmi yim ne olur bir v-cevap yazın.şimdiden tşk.

komando dedi ki...

merhaba arrkadaşlar benim sorum olacaktı sizlere benim kolumda bileğimin YANINDA 3CM LİK 4 TANE KESİK VAR ASTSUBAYLIK SAĞLIK MUAYENESİN DE SORUN OLURMU GEÇEBİLİRMİYİM ŞİMDİDEN TŞK..

Blogspot dedi ki...

Göz ile çok belli oluyorsa geçemezsin..

KOMANDO dedi ki...

yakından bakınca belli oluyor ama 3 metreden bakınca bişey belli olmuyor geçebilirmiyim

Blogspot dedi ki...

Bence şansınızı deneyin komutanların iki dilinde çünkü herşey.. Geçebilirsiniz ama herşey ön sağlık değil %75 Sözlü mülakat

mehmet dedi ki...

s.a arkadaşlar adım mehmet ben meslek lisesi 4. sınıfı okuyorum benim hayatta tek istedigim şey astsubay olmak ve bu hayalimi gerçekleştirmek için hertürlü imkanı kendşme saglıyorum fiziki yapım güçlü aynı zamanda karete olimpiyat ikincisiyim sporda korkum yok ama sözlü mülakatta ben çok heyecan yaparım sizce ne yapmalıyım sözlü mülakatlara girmiş olanlar bilgi verebilirmi

Adsız dedi ki...

dişim braz öne doğru kayık ama fazla belli değil sıkıntı olurmu nolur yardım edin

Yorum Gönder

Lütfen Yorum Bırakınız Yorumlarınız Bizim İçin Önemlidir YORUM YAPMAK İÇİN YORUMLAMA BİÇİMİNDEN ADI/URL Seçerek Adınızı Yazıp URL Kısmını Boş bırakarak Yorum Yapınız..

Astsubay myo mülakatları sitesine hoşgeldiniz, Kara astsubay balıkesir , jandarma astsubay ankara , deniz astsubay yalova gölcük , hava astsubay izmir gaziemir, okulları başvuru, astsubay myo başvuru ve asil yedek listesi. listelerden adınıza bakıp kazanıp kazanmadıgınıza bakabilirsiniz